۱۳۸۸ مهر ۵, یکشنبه

هدیه ناقابل (!) آموزش و پرورش به اعراب



با شروع سال تحصیلی و توزیع کتب درسی در میان دانش‏آموزان نکته‏ای جلب توجّه کرد؛ عکس پشت جلد کتاب فارسی سال اوّل دبستان، به نقشه ایران اختصاص یافته است. در این نقشه که تصویرسازی از ایران بر اساس اقلیم و طبیعت مناطق مختلف کشور است، نشانی از آب‏های خلیج فارس نیست!

در روزهای اخیر، خبر حذف نام پادشاهان ایرانی از کتاب تاریخ مدارس و حمله به تاریخ و تمدّن چند هزار ساله ایران در مطبوعات و فضای مجازی به سرعت پیچید و متأسّفانه مسئولین دولتی در قبال این مسئله، پاسخ قانع‏کننده‏ای را ارائه ندادند.
امّا این پایان کار نبود و با شروع سال تحصیلی و توزیع کتب درسی در میان دانش‏آموزان، نکته‏ای جلب توجّه کرد؛ عکس پشت جلد کتاب فارسی سال اوّل دبستان، به نقشه ایران اختصاص یافته است. در این نقشه که تصویرسازی از ایران بر اساس اقلیم و طبیعت مناطق مختلف کشور است، نشانی از آب‏های خلیج فارس نیست!



حذف آب‏های خلیج فارس در حالی است که دریای عمان و دریای خزر به رنگ آبی در جنوب و شمال نقشه مذکور دیده می‏شود امّا در قسمت مربوط به خلیج فارس بدون هیچ رنگ‏آمیزی که نشان‏دهنده پهنه آبی باشد، نوشته شده است: ایران سرسبز است. ایران آزاد است. ما ایران را دوست داریم.
این بار وزارت آموزش و پرورش و دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی، طرحی سؤال‏برانگیز را اجرا نمود و متأسّفانه این اقدام هم اعتراض مسئولین را درپی نداشت.
گفتنی است با توجّه به حجم گسترده اقداماتی از این دست، نگرانی‏ها رو به افزایش است و به نظر می‏رسد، جریانی مشکوک و خطرناک در دولت به راه افتاده است که قصد دارد خلیج فارس را نیز به مانند دریای خزر، قربانی سیاست‏های نادرست دولتمردان کند.
با توجّه به حسّاسیّت موضوع و علاقه اعراب به مصادره خلیج فارس و تبدیل آن به خلیج عربی، این مسئله باید مورد توجّه خانه ملّت قرار گیرد و متخلّفان مورد عتاب قرار گیرند.
البتّه وقتی خودمان ارزش نام خلیج فارس را حفظ نمی‏کنیم، زمینه برای تغییر نام خلیج فارس از سوی اعراب فراهم می‏شود. به راستی وزارت آموزش‏وپرورش و مسئولان دفتر برنامه‏ریزی و تألیف کتب درسی، چه پاسخی برای این اهمال دارند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر